Kundservice: +46 8 638 88 50

Ess i rockärmen för Björn Borg

Björn Borg Sverige har valt att jobba med säljapplikationen CubLink® SalesForce, ett mobilt order- och presentationsverktyg för iPad. Applikationen har integrerats med Björn Borgs centrala affärssystem, Microsoft Dynamics Nav.

- Cub har på ett snyggt och pedagogiskt sätt integrerat alla våra säljmoment i ett komplett verktyg. Applikationen har inneburit en nytändning för säljarna och en avlastning för kundtjänst, säger Jim Rosengren, Sverigechef på Björn Borg.

Den mobila säljapplikationen, som utvecklats av Cub Business Systems i Stockholm, körs direkt på en iPad och fungerar både online via mobilnätet och offline om det saknas täckning.

- Vi har spetsat in oss på att utveckla en stilren lösning med samtliga rutiner i en säljprocess, från presentation och orderhantering, till kundhistorik, lagersaldo, artikelnummer och prislistor, berättar Kristofer Browall, säljchef på Cub.

Modernt och effektivt

- Det känns mycket modernare med iPad än lösblad och kataloger. Här kan säljarna presentera vårt varumärke och kollektioner på ett enkelt och effektivt sätt. Dessutom kan vi uppdatera artiklar och priser centralt och synka direkt med säljarna, istället för att producera nya kataloger. Säljarna har nu även en helt annan kundinsikt än tidigare vilket har resulterat i att de arbetar mer målstyrt i sin vardag, säger Jim Rosengren.

Jim ser även andra fördelar i att ha just Cub som leverantör.

- De är väl insatta i sälj- och detaljhandelsfrågor, de har varit proaktiva, effektiva och inte minst; de har levererat en lösning som passar oss perfekt. Cub har nästan blivit en del av företaget då vi arbetat så nära det sista året, avslutar Jim.

Demo CubLink® SalesForce

BJÖRN BORG System: CubLink SalesForce
Hårdvara: iPad
Affärssystem: Navision