Kundservice: +46 8 638 88 50

Bärbar säljlösning för väskföretaget Libro

Libro Group, en av norra Europas största distributörer av väskor, har satsat på en modern och mobil säljlösning med iPads och ett lättnavigerat system från Cub. 

– Det är svårt att bygga det enkla, men Cub har verkligen lyckats, säger Henrik Nyberg, controller på Libro.

Libro har sin bas i Göteborg och kunderna finns över hela Skandinavien. Företaget erbjuder alla typer av väskor och bagar för idrott, business, äventyr och resor. I sortimentet finns kända varumärken som Björn Borg, Epic, Carlton, Marc O’Polo, Titan och Paul Frank. Libro designar och säljer även egna kollektioner.

- Hela sortimentet finns inlagt i systemet och istället för att jobba med kataloger, orderblock, mejl och laptops kan säljarna nu göra allt i sina iPads. Gränssnittet är tydligt och enkelt, så det gick väldigt snabbt att komma igång, berättar Henrik.

Bättre och säkrare orderflöde 

Libro valde ett av Cubs standardsystem, CubLink® SalesForce. Till basversionen adderades några funktioner, däribland en modul för inventering. Dessutom är hela lösningen integrerad med Libros affärssystem från Jeeves.

- Cub har levererat en snygg lösning med bra innehåll, bra gränssnitt, till en rimlig kostnad. Vi är extremt nöjda och har fått en helt annan säkerhet i orderflödet, lagerlistorna är alltid aktuella, införsäljningen ute hos kund och på mässor blir enklare, tydligare och mer inspirerande.

Henrik pekar också på en annan fördel med att ha ett av Cubs standardsystem.

- Har du ett eget system får du ta alla initiativ och hela utvecklingskostnaden själv. Här kan vi istället ta del av all utveckling, alla nya funktioner och processer som byggs in i systemet utan att det behöver kosta oss något extra.