Lösningar inom Retail

Bli kontaktad av en expert
RetailWarehouse

Retail Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

E-commerce Logistics Suite

E-commerce Logistics Suite är systemsviten som har revolutionerat e-handeln för dagens konsumenter. Det är därför Sveriges största bolags så som ICA, Willys, Hemköp och Coop m fl. använder E-commerce Logistics Suite för att öka effektiviteten i sitt flöde av varor, från butik eller lager, hela vägen ut till slutkund. Enkelt kan man säga att vår lösning skapar lönsamhet inom e-handel genom total kontroll av varuflöden och bättre totalupplevelse för slutkunden.

DeliveryManager Copy

Underlättar hemleverans av varor genom ett interface för köranvisningar och kommunikation med kunden.

Läs mer

DeliveryManager

Underlättar hemleverans av varor genom ett interface för köranvisningar och kommunikation med kunden.

Läs mer

QueueManager

Köhantering för upphämtning av varor i butik (Click & Collect). Systemet registrerar kunder när de anländer, notifierar personal och hanterar kö-flödet.

Läs mer

Pick&Collect

Ett komplett system för hantering och plock av webbordrar, både för butik och lager. Fungerar sömlöst med mobila enheter.

Läs mer

RouteManager

Ruttplanering och optimering för hemleverans genom användande av trafikdata. Med stöd för flera fordon och parallella leveranser.

Läs mer

Shopflow Logistics

I fysiska butiker ger CubLink® ShopFlow Logistics möjligheter till helt nya sätt att möta och hjälpa kunden på butiksgolvet. Butikspersonalen kan t.ex. enkelt se lagersaldot för varje produktvariant i den egna butiken, i närliggande butiker och i webbshopen - direkt i en mobil enhet. Dessutom ges möjlighet att hantera kundens webborder för hämtning i butik. Omnikanal ända ut på butiksgolvet. Med CubLink® ShopFlow Logistics går ni från vision till verklighet.

ShopFlow

Med hjälp av ShopFlow kopplat till mobila enheter kan era butiksrutiner förenklas och effektiviseras radikalt. Stärk era medarbetares möjligheter att direkt betjäna kunder, på plats. Minimera tiden för inventering, få full kontroll på leveranser, priser, inköps- och kundorder och svinn.

Läs mer

Så funkar Cub E-commerce Suite

Se hur vi hjälper våra kunders konsumenter i vardagen

ShopFlow

Kim kan ge bättre service

Butiksbiträdet Kim tycker om att ge sina kunder den bästa servicen. Ibland är det dock svårt att motsvara kundernas förväntningar - om en vara finns på nätet så tror de flesta att den även ska finnas i butik. Ofta får Kim springa mellan butiksgolvet och lagret för att leta efter plagg i olika färger och storlekar. Ibland får han även ringa till sina kollegor i andra butiker för att se om varan finns hos dem.

Tack vare CubLink® ShopFlow är nu detta krångel ett minne blott. Kim kan direkt i sin mobil se om en vara finns i lager eller om den finns tillgänglig i andra butiker. Medan han pratar med kunden kan han beställa en vara för leverans från en annan butik - CubLink® ShopFlow skickar en notis till kunden så fort den är klar att hämta.  Smidigt för Kim - och för kunden!

DeliveryManager

RouteManager

Pick&Collect

Anders middagsplanering förenklas av Cub-systemen

Anders sätter sig med sin iPad för att beställa basvarorna som saknas inför nästa veckas middagsplanering. Han slår på stort för att slippa ta bilen till storköpet och väljer att få varorna hemlevererade nästkommande eftermiddag.

När ordern är skickad drar leverantören Jennys arbete igång. Hon använder CubLink® RouteManager för att optimera planeringen av Anders order som ska placeras på rätt plats i bilen och plockas i rätt ordning.

I plocklagret går lagerarbetaren Josef just på ett nytt pass. Via CubLink® Pick&Collect får han instruktioner om vilka varor som Anders beställt och hur de ska kunna packas parallellt med andra ordrar. Josef kan därmed undvika onödiga förflyttningar i lagret och plocka betydligt fler artiklar per timme. Via sin mobila enhet markerar Josef vilka av Anders varor som plockats och får förslag på svenska tomater som alternativ till de holländska som Anders efterfrågat.

Ganska snart har Jenny fått sitt fordon packat. CubLink® DeliveryManager har nu uppdaterat vilken väg hon bör ta norrut mot Anders, baserat på realtidsdata om trafiksituationen. Jenny får köranvisningar via CubLink® DeliveryManager och väl framme med varorna kan Anders signera i CubLink® DeliveryManager att han fått allt.

RouteManager

Pick&Collect

DeliveryManager

Retailchefen Jenny slipper krångel med Cubs e-handel

Retailchefen Jenny vet att hennes butikskedja behöver ställa om till e-handel för att motsvara kraven från dagens konsumenter. Men hur ska man överbrygga krånglet med beställning, plock och leverans? För att inte tala om alla system som måste prata med varandra. Lösningen heter Cub E-commerce suite, e-handel - utan krångel.

Kunderna kan beställa varor online i godan ro. Så fort en beställning läggs så får Jennys logistikleverantör en notifikation och kan via CubLink® RouteManager börja optimera planeringen av ordern - redan innan den plockats!

På tal om plock - på lagret så är arbetet i full gång då man via CubLink® Pick&Collect fått precisa instruktioner för hur den lagda ordern ska plockas ihop - parallellt med andra ordrar.

När ordern är plockad och ligger färdigpackad på leveransbilen så uppdateras förarens färdväg via CubLink® DeliveryManager som upptäckt att det är kö på motorvägen och därför lägger om rutten. Väl framme kan kunden signera för varorna direkt i CubLink® DeliveryManager samtidigt som Jenny kan hålla total koll på systemets kompletta flöde.

ShopFlow

Eva får tag i rätt kavaj

Eva vandrar in i sin favoritbutik i stan där hon brukar få bra service av butikspersonalen. Hon hittar ganska snart en riktigt fin mörkblå kavaj, inte i rätt storlek. Eva frågar Karin, som jobbar där idag. Karin kastar ett öga i mobilen. Tack vare Cub ShopFlow Logistics Karin se att det finns en sista kavaj i Evas storlek på lagret.

Snart kommer Karin tillbaka med kavajen. Och denna kavaj passar riktigt bra - så bra att Eva frågar om den även finns i svart, i samma storlek. Karin kikar i mobilen som är kopplad till CubLink® ShopFlow och därmed till precisa lagersaldon i företagets alla butiker i stan. Och ja. En sådan kavaj finns i svart, men bara i butiken på andra sidan stan.

Karin föreslår att de beställa in kavajen till hennes butik, så slipper Eva åka iväg för att plocka upp den. Den skulle kunna vara här redan dagen efter.

När paketet med den svarta kavajen anlänt skickar CubLink® ShopFlow en notis till Eva. Hon dyker upp i sin nya mörkblå kavaj, betalar och går snart iväg igen med ytterligare kavaj - redo för drömjobbet.

QueueManager

Jack kommer snabbare ut till landet

På väg ut till landet stannar Jack till vid matbutiken. Det är fredag, och han sparar tid genom att ha förbeställt mat från butikens hemsida. Han anmäler sig Jack vid deras skärm som är kopplad till CubLink® QueueManager. Jack placeras då i kö och en notifikation skickas till Elin som jobbar i matbutiken om att Jacks färdigpackade leverans nu kan plockas fram.

När Jack visat sitt orderkvitto och fått sina kassar av Elin är han redo för att ta sig ut mot huset på landet. Elin bekräftar att ordern är färdig i CubLink® QueueManager, som då uppdaterar kön och upplyser Elin om att nästa kund just anlänt.

Bli kontaktad av en expert